Een drukke week - Reisverslag uit Doha, Qatar van Leon en Melinda - WaarBenJij.nu Een drukke week - Reisverslag uit Doha, Qatar van Leon en Melinda - WaarBenJij.nu

Een drukke week

Blijf op de hoogte en volg Leon en Melinda

11 Oktober 2013 | Qatar, Doha

Deze week was de eerste volle week op werk. Zondag, de eerste dag van de werkweek, ben ik met een collega richting het Qatarese ministerie van verkeer gegaan en heb daar mijn tijdelijke rijbewijs gekregen. Het Qatarese rijbewijs is in feite niet meer dan een vertaling van mijn eigen rijbewijs. Dezelfde avond heb ik vervolgens mijn eigen auto opgehaald. Ik kan nu dus lekker zelf rondrijden in de stad en ben niet meer afhankelijk van mijn collega’s. Deze week ook voor eerst moeten tanken en dat is hier in Qatar toch wel een stuk leuker dan in Nederland. Ten eerste hoef je de auto niet uit, bij elke pomp staat wel een Nepalees die je auto volgooit met benzine. En ten tweede (je hebt het vast al geraden) het afrekenen. Ik heb de auto helemaal vol laten gooien (ca. 50 liter) en moest daarvoor omgerekend acht euro en twintig cent betalen.

Verder ben ik deze week op huizenjacht geweest. We hadden in Nederland via internet al een beetje gezocht naar appartementen en al wel wat leuks gevonden. Maar we wilden het eerst in het echt zien voordat we het definitief gingen huren. Ik belde woensdag naar de makelaar om een afspraak te maken om het appartement te kunnen bezichtigen. Toevallig hadden ze dezelfde middag nog open huis. Aan het eind van de middag ben ik dus even gaan kijken en het appartement zag er echt prima uit. Precies zoals we ons hadden voorgesteld. Ik heb dus gelijk weer de makelaar gebeld en gezegd dat we het appartement erg graag willen huren. Hij heeft het appartement nu voorlopig voor ons gereserveerd. Ik moet nu samen met werk nog de laatste puntjes regelen zodat het appartement ook definitief van ons wordt. Het is de bedoeling om 1 november de sleutel te krijgen.

Het appartement ligt in een soort compound (genaamd Barwa City) wat in zijn geheel net is opgeleverd. Wij worden dus de eerste bewoners van dit appartement. Het appartement heeft een oppervlak van 110 vierkante meter en wordt gemeubileerd opgeleverd. Het heeft verder twee slaapkamers en twee badkamers, zodat we onze gasten goed kunnen ontvangen. Dat is wel nodig ook want we hebben al de nodige boekingen staan :-D. Op het compound zijn verder onder andere een grote supermarkt, een shopping mall, een zwembad en sportscholen te vinden. Ook een voordeel is dat het appartement redelijk dicht bij mijn werk ligt. Wil je meer weten over hoe we gaan wonen, kijk dan even op de site: http://www.theparkresidences.com.

Naast het regelen van de auto en het appartement moest er ook nog gewoon worden gewerkt. De projecten die ik heb toegewezen gekregen, zijn volop in uitvoering. Ik ben deze week druk bezig geweest met het verwerken van een hoop data van de ondergrond, het opstellen van het laboratoriumonderzoek op de grondmonsters en het schrijven van de rapportages.

Donderdagavond, het begin van mijn weekend, ben ik met een aantal collega’s een biertje gaan drinken in één van de hotels in Doha. Ze schenken hier allerlei bieren waaronder ook Heineken. Zo goedkoop als de benzine hier in Qatar is, zo duur is het bier. Voor een halve liter bier betaal je gewoon negen euro. Rond een uur of elf hadden we wel honger gekregen en zijn we naar het appartement van één van de collega’s gegaan. Daar hebben we nog wat gedronken en wat eten besteld. Het mooie van Qatar is dat ze een McDonald’s delivery service hebben en daar hebben we dus dankbaar gebruik van gemaakt.

De volgende dag (vrijdag) zijn we ongeveer met dezelfde groep gaan qaud rijden in de woestijn. We zijn redelijk vroeg vertrokken zodat we er nog voor de drukte waren. Aan het begin van de middag worden namelijk de Arabieren een beetje wakker en komen dan met hun monstertrucks naar de woestijn toe. Met de quad hebben we lekker over de zandduinen kunnen racen (zie foto’s). Na anderhalve uur kwamen we moe maar voldaan weer bij de opstapplaats aan en zijn we vervolgens nog een klein stukje verder gereden richting de zee. Hier hebben we in de middag nog even lekker gezwommen en gechilld.

De aankomende week bestaat slechts uit twee werkdagen, ik ben namelijk dinsdag t/m donderdag vrij vanwege Eid-al-Adha (het offerfeest). Deze korte vakantie komt goed uit aangezien Melinda op woensdagochtend ook in Doha aankomt. We hebben dus samen lekker vier dagen de tijd om wat meer van Doha en Qatar te kunnen zien.

Tot de volgende keer!

Leon

  • 11 Oktober 2013 - 17:23

    Mamma Corry:

    Lieverd, heerlijk die stukjes lezen. Inderdaad is dat lekker tanken. En het bier,ach.... Leon, ze komt eraan!!!!!!!!!!! Kus Mamma Corry

  • 11 Oktober 2013 - 17:57

    Fee:

    Hee Lee,
    Weer goed om te horen. Melin vandaag der laatste werkdag dus nog heel even geduld.
    Wat eten ze eigenlijk normaal daar?
    Enjoy!

  • 11 Oktober 2013 - 19:25

    Angelique:

    Hoi leon zo te lezen heb je het aardig druk gehad . Wat schrijf je toch weer leuke en informatie volle stukjes.Nog een paar dagen dan kun je je ervaringen met melinda delen.gr angelique p.s het weer mis je hier niks aan.

  • 13 Oktober 2013 - 17:56

    Oma:

    Ha Leon zo te merken gaat alles goed daar , weer een heel mooi verslag waar wij van genieten.

    Het ziet er allemaal prima uit.Nog een paar dagen. dan zijn jullie weer samen

    Groetjes Opa en Oma

  • 24 November 2013 - 17:07

    Corry De Groot:

    Lieverd, wat ziet dat er goed uit... Nog even ,,,en jij mag ook. Kus.

  • 24 November 2013 - 17:08

    Petra Snik-Wolters:

    Gaaf om te lezen Melinda en helemaal super dat jullie al zo snel een appartement hebben gevonden....wat een avontuur gaan jullie tegemoet zeg, heerlijk!!!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leon en Melinda

Vanaf oktober 2013 zijn wij voor twee jaar in Qatar te vinden.

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1131
Totaal aantal bezoekers 37422

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 01 Oktober 2015

Wonen en werken in Qatar

Landen bezocht: