Weer volop veranderingen in 2015 - Reisverslag uit Doha, Qatar van Leon en Melinda - WaarBenJij.nu Weer volop veranderingen in 2015 - Reisverslag uit Doha, Qatar van Leon en Melinda - WaarBenJij.nu

Weer volop veranderingen in 2015

Blijf op de hoogte en volg Leon en Melinda

26 Januari 2015 | Qatar, Doha

Ons laatste stukje dateert van ongeveer drie maanden geleden en het is daarom wel weer tijd voor een update. Zoals de meeste van jullie al weten, gaat er de komende periode weer een hoop voor ons veranderen. Zo is Melinda inmiddels al vijf maanden zwanger en daarom komen we eind april voorgoed terug naar Nederland. Onze dochter zal dus ook in Nederland worden geboren. De terugkomst is vier maanden eerder dan gepland maar het scheelt een hoop geregel zoals paspoort, visum, verzekeringen, babyspullen etc. En natuurlijk is het ook altijd fijn om ouders, vrienden en familie om je heen te hebben gedurende deze nieuwe en spannende periode.

We hebben de zwangerschap vrij lang voor ons moeten houden aangezien we het grote nieuws persoonlijk aan iedereen wilde vertellen. Eind november was het dan zover, we kwamen voor anderhalve week vakantie terug naar Nederland en hebben onze toekomstige gezinsuitbreiding bekend gemaakt. We hebben zeer leuke reacties gehad en ook al cadeautjes met de eerste babyspullen gekregen. In deze vakantie hebben we tevens de babykamer en de kinderwagen uitgezocht en besteld. De week was verder echt voorbijgevlogen met de vele etentjes en natuurlijk de bruiloft van Amber en Robin. We moesten wel weer erg wennen aan de temperatuur in Nederland. Zo hebben we de eerste nacht nauwelijks kunnen slapen vanwege de kou. Gelukkig deden een paar extra dekentjes wonderen.

Op de terugreis naar Qatar vlogen we samen met de Nederlandse vrouwenzwemploeg (o.a. Ranomi Kromowidjojo, Femke Heemskerk, Inge Dekker en Moniek Nijhuis). Het WK kortebaan zwemmen werd namelijk in Doha aangehouden en hier zijn door de Nederlandse vrouwen aardig wat medailles gewonnen. Wij zijn ook een keer wezen kijken bij de wedstrijden. Het organiseren van dit soort toernooien past in de strategie van Qatar om zich als echt sportland te prefereren. Zo wordt rond deze tijd het WK handbal hier gehouden en organiseren ze jaarlijks een groot ATP tennistoernooi. Tevens hebben ze het WK atletiek in 2019 binnengehaald en zal hier binnenkort waarschijnlijk ook de F-1 worden gehouden. Het hoogtepunt vindt natuurlijk plaats in 2022 met het WK voetbal.

De afgelopen periode hadden we over bezoek verder ook niet te klagen. Begin november kwamen Leon zijn ouders en half december Melinda haar ouders hier een week vakantie vieren. Beide kwamen voor de tweede keer langs. Naast de ‘standaard’ bezienswaardigheden hebben we deze keer met beide ouders ook een kanotocht door de mangrove gemaakt waarbij we ook flamingo’s hebben gezien. Tevens hebben we lekker gebarbecued op een mooi strandje in het noorden van Qatar.

Op donderdag 18 december was het weer Nationale Dag in Qatar en hebben we met Melinda haar ouders in de ochtend de militaire parade bekeken. Hier werden alle speeltjes van de Emir tentoongesteld. Die avond vlogen we met ons vieren naar Dubai voor een korte stedentrip. In Dubai hebben we Melinda haar ouders rondgeleid en hebben we alle bekende bezienswaardigheden bezocht zoals de Burj Khalifa, Dubai mall, het aquarium, Mall of the Emirates, Burj Al Arab, Dubai Marina etc. Zondagmiddag vlogen we weer terug naar Qatar, waarna Melinda haar ouders dezelfde avond weer terugvlogen naar Nederland.

Kerst hebben we gezellig met ons tweeën gevierd. We zijn wezen lunchen in een luxe hotel waar we ons buikje hebben rond gegeten aan een heerlijk buffet. Het blijft verder wel apart om kerst in volle zon en 28 graden te vieren. Oud&nieuw hebben we thuis op de bank gevierd aangezien er in Qatar verder niets wordt georganiseerd. Tevens waren de meeste collega’s voor de feestdagen terug naar huis.

Het nieuwe jaar zijn we begonnen met een dhow cruise door de baai van Doha, welke we nog tegoed hadden van Nick en Elise vanwege het ceremoniemeesterschap. Een dhow is een traditionele Arabische boot. We hebben heerlijk genoten van de cruise en de stad een keer vanaf het water bekeken.

Begin januari kwamen Europese topclubs zoals Bayern Munchen, Ajax en Schalke 04 naar Qatar toe om zich in de zon voor te bereiden op de tweede seizoenshelft. Zo hebben we een training van Ajax bezocht en hebben we oefenwedstrijden van Schalke tegen Ajax (0 – 2) en Qatar Stars League tegen Bayern Munchen (1 – 4) bekeken. We hebben hier alle topspelers en leuke wedstrijden gezien.

Zoals je kunt lezen genieten we nog volop van ons leven in Qatar met de zon en de heerlijke zachte winter. Verder gaan we nog lekker met zijn tweeën uiteten nu het nog kan..... Verder staat over twee weken het laatste bezoek op de stoep, Melinda haar oma gaat namelijk haar eerste vliegreis maken. Ze is een beetje zenuwachtig maar gelukkig heeft ze goede begeleiding (Felice) bij zich. We kijken erg uit naar dit bezoek.

Groetjes,

Leon en Melinda

• 26 Januari 2015 - 18:16

Sander Lepelaar:

Geniet nog van de laatste maandjes daar. erg knap hoe jullie t daar gedaan hebben

• 26 Januari 2015 - 18:27

Didi Van Laren:

Leuk om weer te lezen en leuk om te zien dat jullie een dochter krijgen !! Geniet nog even een paar maanden daar !!

• 26 Januari 2015 - 19:29

Laura:

Leuk om weer te lezen hoe het met jullie gaat. Spannend en super leuk deze tijd! Geniet nog even van het weer en de luxe. Liefs Laura

• 26 Januari 2015 - 19:39

Jolise Dubbeldeman:

Leuk! Geniet van de laatste maandjes!

• 26 Januari 2015 - 20:22

Petra Snik-Wolters :

Geniet nog van jullie laatste maandjes daar, maar vind het wel heel leuk dat ons nieuwe buurmeisje hier word geboren! ;)

• 26 Januari 2015 - 20:45

Felice:

Leuk stukje weer, was inderdaad lang geleden. Oma is alvast haar koffer aan het inpakken. Tot volgende week xx

• 27 Januari 2015 - 14:52

Oma:

Weer een mooi verhaal,dat zullen we gaan missen. Tot over een week !

• 27 Januari 2015 - 17:42

Pieter Korbee:

wat leuk on jullie heerlijke avonturen te lezen, lijkt wel 1 grote vakAntie! Ik lees niet over werken haha! Geniet van de laatste maanden en het bezoek van je oma, Melinda ! Tot snel maar weer groetjes

• 28 Januari 2015 - 14:08

Laurens En Mariska Stijger:

Leuk om te lezen!! Geniet nog van de laatste tijd daar, de tijd samen, maar ook van de zwangerschap!!!

• 28 Januari 2015 - 14:09

Petra Regeer:

Wat leuk om te lezen! En ook erg leuk om te zien dat jullie een dochter krijgen! Geniet van de laatste periode daar en van jullie laatste visite!

• 30 Januari 2015 - 00:27

Ray:

Hallo,

Ik ben eerder 2 x in Doha geweest voor een maandje. Vond het een prachtig land om te wonen en werken.
    Ik ben een ontwerper/projectleider openbare verlichting.
    Ben 36 jaar oud, getrouwd en 2 kinderen. En mijn vrouw is een docente Nederlands en maatschappijleer.
    Wij zouden graag in Doha aan de slag willen. Kan iemand ons aub hiermee helpen.

• 31 Januari 2015 - 18:17

Ria Ouwerkerk:

Ha Leon en Melinda .

Leuk om weer een verslag van jullie te lezen , nog een goede tijd , geniet van de warmte en zwangerschap .

groetjes Rob en Ria .