Weer samen - Reisverslag uit Doha, Qatar van Leon en Melinda - WaarBenJij.nu Weer samen - Reisverslag uit Doha, Qatar van Leon en Melinda - WaarBenJij.nu

Weer samen

Blijf op de hoogte en volg Leon en Melinda

19 Oktober 2013 | Qatar, Doha

Afgelopen weekend stond voor Melinda in het teken van afscheid nemen. Het begon vrijdagavond (11 oktober 2013) met het afscheidsetentje van Melinda haar werk. Met een twintigtal collega’s werd er gezellig gegeten en gedronken bij de Bruine Boon. We zijn door de collega’s goed verwend met de vele cadeaus, wat resulteerde in behoorlijk wat overgewicht van de koffers. Zaterdagochtend weer vroeg op want we gingen op jacht naar een mooie trouwjurk voor Elise. Ze is goed geslaagd en jullie zien het resultaat uiteraard pas op 20 juni 2014. Die avond stond in het teken van afscheid nemen van de meiden. Hierbij werd natuurlijk heel veel gegeten en nog meer gedronken. Iedereen had heerlijke zelfgemaakte tapas meegenomen. Omdat het eten bij de meiden echt een hobby is, hebben we zelfgemaakte placemats met hun foto’s erop gekregen zodat we bij iedere maaltijd aan ze moeten denken. Zondag en maandag stonden verder in het teken van afscheid nemen van de familie.

Op dinsdag was dan echt de laatste dag van Melinda in het koude en regenachtige Nederland aangebroken. Samen met Rene en Renzo werden nog de laatste spullen opgeruimd waarna het huis leeg was. Ook werd nog afscheid genomen van de opa’s en oma’s. Rond half zeven was het dan de hoogste tijd om richting het vliegveld te gaan. Even snel inchecken en daarna met paps, mams en Felice nog wat gedronken. Om negen uur was het tijd om door de douane te gaan en echt afscheid te nemen.

Na een voorspoedige vliegreis (ook met Etihad) kwam Melinda woensdagochtend aan in Doha en hier stond Leon natuurlijk al op haar te wachten. Samen hebben we de koffers naar het tijdelijke verblijf gebracht, waarna we zijn doorgereden om een kijkje te nemen bij ons nieuwe appartement. Hier hadden we het geluk dat alle deuren open waren zodat ook Melinda even een kijkje kon nemen in ons nieuwe huisje. Ook bij haar voldeed het appartement aan alle verwachtingen. De foto’s van ons huisje volgen zodra we deze mooi hebben ingericht. Vervolgens zijn we weer teruggereden naar ons tijdelijk verblijf en hebben we heerlijk in de zon aan het zwembad gelegen.

De volgende dag zijn we naar downtown Doha gereden. Hier hebben we gelopen in een mooi park met uitzicht op de skyline van Doha. Dit park ligt rondom het karakteristieke gebouw van het Museum of Islamic Art. Vervolgens zijn we doorgereden naar souk Waqif, dit is een Arabische markt. Hier hebben we eerst lekker gegeten en daarna een shisha (waterpijp) gerookt. Daarna hebben we nog even over de markt gelopen. Op de markt was ook een aparte afdeling met allerlei soorten vogels. Ze hebben hier onder andere kuikentjes met allerlei verschillende kleuren (paars, blauw, groen, geel en oranje). En nee, dat komt niet door het roken van de shisha. De kuikentjes krijgen deze kleuren doordat er chemicaliën in het ei worden gespoten. In de avond zijn we nog even terug naar het park gereden en hebben nu de skyline in het donker gezien. Een prachtig gezicht waarbij de wolkenkrabbers verlicht worden met duizenden lampjes.

Vrijdag hebben we even rustig aangedaan. We zijn eerst wezen sporten en hebben daarna lekker aan het zwembad gelegen. Het weer is heerlijk met zo’n 35 graden en geen enkel wolkje aan de lucht. Aan het eind van de middag zijn we even naar het Aspire park geweest. Dit is een heel groen park waar voornamelijk de lokale mensen komen. Daarna hebben we twee shopping malls bezocht, de Villaggio mall en het naastgelegen Hyatt plaza. In de Villaggio mall hebben we weer onze ogen uitgekeken. Hier hebben we even gewinkeld en daarna nog wat gegeten. In de avond hebben we nog even naar een serie op de laptop gekeken.

Zaterdag, de laatste dag van onze mini-vakantie, zijn we naar de West Bay gereden. Dit is het gebied waar alle wolkenkrabbers van de skyline van Doha staan. We hebben hier onze ogen uitgekeken van de indrukwekkende gebouwen. Ook hebben we hier weer een andere shopping mall bezocht, namelijk de City Centre mall welke maar liefst uit 4 etages bestaat. Vervolgens zijn we doorgereden naar de Pearl, een kunstmatig opgespoten eiland in zee (vergelijkbaar met de palmeilanden in Dubai). Op dit eiland is onder andere een grote jachthaven aangelegd met daaromheen allerlei winkels en restaurants. Hier hebben we even rondgelopen en vervolgens heerlijk genoten van een pizza. We hebben deze dag tenslotte afgesloten in het Belgisch biercafé onder het genot van een echt biertje.

We hebben de afgelopen paar dagen een goede indruk gekregen van de stad Doha. Zondag begint voor Leon weer een nieuwe werkweek.

We willen verder iedereen bedanken voor de vele kaarten, cadeaus en berichtjes.

Groetjes,

Leon en Melinda

• 19 Oktober 2013 - 18:44

Angelique:

Hoi, jullie hebben echt niet stil gezeten zeg.fijn om samen de boel te verkennen he.nu op naar de werk week succes.

• 19 Oktober 2013 - 18:44

Rene:

Melinda GESPORT ????????????????????????

• 19 Oktober 2013 - 19:36

Susan:

Wat een avontuur en wat ziet het er allemaal mooi uit, geniet ervan samen, we blijven jullie volgens. Groetjes vanuit een regenachtig Leiden

• 19 Oktober 2013 - 20:12

Dennis:

Zo, staat als app op mijn gsm dus kom maar op met die verhalen. Heeeel veel plezier.
    Groetjes van een jaloerse Dennis ;-)

• 19 Oktober 2013 - 20:17

Petra Regeer:

Klinkt goed hoor!
    Heerlijk om weer samen te zijn denk ik!

Heel veel geluk daar saampies! En ook ik (wij) blijven meelezen!

Groetjes Marco en Petra
    ps... hier regent het hoor :-(

• 20 Oktober 2013 - 13:35

Fred En Mirjam:

Hoi Leon en Melinda. Zo te horen en te zien aan de mooie foto's genieten jullie volop. We kunnen niet wachten om alles met eigen ogen te zien. Nog ruim 5 maanden wachten, (zucht!)

• 20 Oktober 2013 - 14:45

Oma:

Hai Melinda en Leon , Wij hebben weer genoten van jullie van verhaal.Wij kijken al weer uit naar de volgende
    Heel veel liefs en succes Oma

• 24 November 2013 - 17:05

Petra Snik-Wolters:

Fijn om te lezen dat je goed aangekomen bent Melinda.....heel veel succes daar met ze tweetjes, maar vooral ook genieten! xxx