Bijna vakantie..... - Reisverslag uit Doha, Qatar van Leon en Melinda - WaarBenJij.nu Bijna vakantie..... - Reisverslag uit Doha, Qatar van Leon en Melinda - WaarBenJij.nu

Bijna vakantie.....

Blijf op de hoogte en volg Leon en Melinda

23 Mei 2014 | Qatar, Doha

Nog ruim een week en dan zijn we voor vakantie terug in Nederland. We kunnen niet wachten om iedereen weer in het echt te spreken, dat is toch wel even wat anders dan via de Skype. We verblijven voor drie weken in Nederland maar deze dagen zijn al bijna helemaal volgeboekt.

De eerste 8 maanden Qatar zitten er dan alweer op en we kunnen wel zeggen dat deze voorbij zijn gevlogen. We kunnen nu ook wel zeggen dat deze maanden eigenlijk vlekkeloos voorbij zijn gegaan, iets waar we van tevoren alleen maar op konden hopen. We hebben een lekker huisje, allebei leuk werk, veel nieuwe mensen leren kennen, nieuwe vrienden gemaakt en het belangrijkste elke dag ZON. Als we in de weekenden aan het zwembad of strand liggen dan hebben we nog steeds een heerlijk vakantiegevoel.

De afgelopen periode hebben we verder ook niet stil gezeten. Begin april zijn Leon zijn ouders langsgekomen voor een heerlijk weekje vakantie. Naast de ‘standaard’ bezienswaardigheden hebben we nog een leuke excursie gedaan, namelijk een overnight desert safari. We werden om twee uur ’s middags thuis opgehaald door een Egyptenaar met zijn Landcruiser waarna we richting de woestijn reden. Na een klein uurtje rijden hield de weg op en moesten de autobanden worden geleegd. Mirjam had gerekend op een rustig tochtje door de woestijn, maar helaas..... Onze chauffeur scheurde met 100 kilometer per uur over de zandduinen heen en nam de steilste afdalingen. Mirjam schreeuwde de hele boel bij elkaar.
Na anderhalf uur crossen waren we bij de grens met Saudi Arabië aangekomen. Hier konden we even lekker zwemmen waarna we richting ons tentenkamp gingen. Bij ons kamp aangekomen stonden de kamelen al klaar en konden we een ritje op de rug van de kameel maken. Hierna konden we lekker aanschuiven voor de barbecue. In de avond nog lekker een shisha roken met een frisdrankje erbij. Rond elf uur was het tijd om ons tentje (met airco) op te zoeken en lekker te gaan slapen. De volgende ochtend stond het ontbijt al klaar waarna we weer werden thuis gebracht. Het was een zeer geslaagde excursie.
Fred en Mirjam hebben verder nog nooit zo’n gezonde vakantie gehad. Aangezien je hier natuurlijk niet in het openbaar alcohol kan drinken, hebben ze lekker de hele week aan de fruitdrankje gezeten.

Het weekend nadat mijn ouders waren vertrokken, zijn wij een lang weekend naar Dubai geweest. Ons weekendje was bijna niet doorgegaan aangezien het uitreisvisum van Leon niet was geregeld. Tja... daar sta je dan bij de douane. Maar even snel naar kantoor bellen waar de baas gelukkig nog aanwezig was. Hij kon het uitreisvisum snel aanvragen waardoor we gelukkig alsnog door de douane konden. De vliegreis van drie kwartier naar Dubai toe was verder soepel verlopen.
We vonden Dubai ten opzichte van vijf jaar geleden niet heel erg veranderd, het was alleen niet zo’n grote bouwput meer en heel toeristisch geworden. Wij hebben de bekende bezienswaardigheden bezocht, zoals de Burj Khalifa (800 meter hoge toren), Dubai mall, Burj Al Arab (zevensterren hotel), mall of the Emirates, Dubai Marina en natuurlijk het palmeiland. Ook zijn we een dag naar Abu Dhabi gereden waar we de Grand Mosque en het Emirates Palace hebben bezocht. Het Emirates Palace is het zevensterren hotel van Abu Dhabi en geldt als tegenhanger van de Burj Al Arab in Dubai. Hier hebben we nog een lekker gebakje genomen welke was bedekt met 24-karaats bladgoud. Het was een zeer geslaagd weekendje.

Het weekend erna (eind April) stonden Felice en Tisra op de stoep voor een heerlijk weekje vakantie in Qatar. Zij waren het zesde en voorlopig het laatste koppel wie ons komen bezoeken. In de zomermaanden komt gek genoeg niemand langs. De eerste visite staat alweer gepland voor oktober wanneer Renzo en Lilianne langskomen.
De vakantie begon niet zo leuk voor Tisra aangezien haar koffer niet was aangekomen in Doha. Echter ze had zich er al snel overheen gezet en liep vrolijk rond in Melinda haar kleding. Ook Felice en Tisra hebben alle bezienswaardigheden van Doha gezien en hebben daarnaast lekker veel aan het zwembad gelegen. Felice haar motto ‘hoe heter hoe beter’ was goed uitgekomen aangezien de temperatuur opliep tot wel veertig graden.
We hebben deze week afgesloten met de Dutch Night, een feest voor expats georganiseerd door de Nederlandse vereniging in Qatar. Het was een zeer geslaagde avond waarbij er een Nederlandse band en er volop Nederlandse hapjes (kaas, bitterballen en haring) waren ingevlogen. Leon bofte want hij mocht met vier vrouwen (Melinda, Felice, Tisra en Tina) op stap. Het was een zeer gezellige en goed georganiseerde avond.
Diezelfde nacht moesten Felice en Tisra weer naar huis vliegen, echter hebben wij ze op het verkeerde vliegveld afgezet. Het nieuwe vliegveld van Doha was namelijk net geopend voor bepaalde vluchten, alleen waren wij daarvan niet op de hoogte. Echter met een taxi waren ze binnen tien minuten op het nieuwe vliegveld en konden ze weer richting huis vliegen.

De laatste weken konden we weer even tot rust komen na de drukke maar wel hele gezellige periode met alle visite.

De temperatuur loopt inmiddels dagelijks op tot zo’n 40 graden maar we vinden het nog wel redelijk uit te houden. We zijn waarschijnlijk al een beetje aan de temperaturen gewend. Als jullie straks in Nederland in een korte broek en t-shirt lopen, dan hebben wij waarschijnlijk een dikke trui nodig.

Tot snel allemaal in Nederland! En ja, we zullen het zonnetje meenemen.

Groetjes,

Leon en Melinda

• 23 Mei 2014 - 17:40

Chantal Lepelaar:

Super leuk om weer wat te lezen van jullie!
    21 Juni zien we elkaar en kunnen we alle verhalen in het echt horen!
    Succes nog even met de laatste loodjes en geniet lekker in Nederland van iedereen om jullie heen.

liefs Chantal

• 23 Mei 2014 - 19:11

Corry:

Hoi,lieverds, Dat gaat opschieten.dat jullie hierheen komen,Heerlijk,ik kan niet wachten. 8 maanden al weer ,wat gaat dat snel. Ik had Miriam wel willen zien in die race-auto..haha Ik zie je snel. Kus Corry

• 24 Mei 2014 - 00:28

Ria Ouwerkerk:

Hallo Leon en Melinda .

Fijn te horen dat het zo goed met jullie gaat , en dat jullie nog steeds in het weekend een vacantie gevoel hebben . wij zien jullie 21 juni , een goede reis .

groetjes Rob en Ria .

• 26 Mei 2014 - 17:41

Oma:

Ha Melinda en Leon ,weer helemaal genoten van jullie verhaal. Is alles al ingepakt voor de vakantie?

Nog een paar dagen geduld maar dat duurt meestal wel lang. Vergeet de zon niet mee te nemen

want het regent hier pijpenstelen. Een hele goede reis en tot gauw . Liefs Oma