Ons eigen huisje - Reisverslag uit Doha, Qatar van Leon en Melinda - WaarBenJij.nu Ons eigen huisje - Reisverslag uit Doha, Qatar van Leon en Melinda - WaarBenJij.nu

Ons eigen huisje

Blijf op de hoogte en volg Leon en Melinda

04 November 2013 | Qatar, Doha

Op dinsdag 29 oktober kregen we, na het indienen van de laatste documenten, de sleutel van ons eigen huisje. Het is een gemeubileerd appartement waarvan wij de eerste bewoners zijn. Dus alles is nog lekker schoon en fris. Het appartement heeft een oppervlak van 110 vierkante meter met onder andere twee slaapkamers, twee badkamers, drie(!) wc’s, een mooie grote keuken, een opberghok en een ruime woonkamer (zie foto’s). Het appartement ligt in een soort compound genaamd Barwa City (zie www.theparkresidences.com). In deze wijk komen onder andere ook een grote supermarkt, een zwembad, een sportschool, moskeeën, scholen en een shopping mall. De verwachting is dat de supermarkt eind van de maand al open gaat. De rest van de faciliteiten zullen daarna snel volgen, ze zijn namelijk al ‘druk’ met de afwerking bezig.

Nadat we de sleutel hadden gekregen, zijn we gelijk naar ons huisje gereden. Daar hebben we even gekeken wat we allemaal nog zelf moesten kopen. Vervolgens zijn we met ons lijstje naar de Ikea gegaan. De Ikea ziet er hier precies hetzelfde uit als in Nederland. Hier hebben we spullen zoals bestek, borden, pannen, beddengoed, kaarsen etc. gekocht. We zijn daar goed geslaagd.
De volgende dag (woensdag) hebben we inkopen voor ons huisje gedaan bij de Carrefour. Dit is een gigantische supermarkt waar ze echt alles verkopen. Van televisies tot speelgoed, van strijkplank tot kleding en van fietsen tot doperwten. Ook hier zijn we weer goed geslaagd.

Donderdagochtend hebben we de laatste spullen naar ons appartement gereden en is Melinda vervolgens begonnen met inrichten. Alle cadeaus (kaarten, foto’s en souvenirs) uit Nederland hebben ook een mooi plekje gekregen. Nadat Leon uit werk kwam, hebben we genoten van een heerlijk zelfgemaakte maaltijd (broccoli met aardappels). Je zult het niet geloven maar al dat fastfood gaat ook vervelen. Die avond hebben we heerlijk op onze eigen bank naar de televisie gekeken en prima geslapen in ons eigen bedje.

Van het weekend zijn we met een paar collega’s naar downtown Doha geweest omdat hier de Red Bull Flugtag werd georganiseerd. Dit is een wedstrijd waarbij teams met hun zelfgemaakte vliegtuigjes van een platform worden geduwd en vervolgens zo ver mogelijk moeten proberen te vliegen. Een soort ter land, ter zee en in de lucht. We hebben hier even gezellig rondgelopen. Ook hebben we nog lekker wat in de schaduw gedronken aangezien het te warm was om in de zon te zitten.
Verder hadden we van het weekend ook nog een etentje op het kantoor van Fugro. Hier heeft Melinda de rest van Leon zijn directe collega’s ontmoet en ook even het kantoor kunnen zien.

Verder blijft het verkeer in Qatar ook nog een verhaal apart. Je moet heel erg oppassen voor de Arabieren in hun gigantische Jeeps. Ze halen hier de gekste capriolen uit om maar niet te hoeven wachten. Rechts inhalen, over stoepen of gewoon naast de weg off-road rijden om vervolgens de overige weggebruikers weer af te snijden. Verder laten ze ook goed merken dat je opzij moet door te toeteren of te seinen met groot licht. Je moet ze maar gewoon voorrang geven want in het geval van een ongeluk krijgt een Arabier altijd gelijk van de politie. Als een Arabier niet in een gigantische Jeep rijdt, dan heeft hij wel een mooie Ferrari, Bentley of Porsche. Wij zijn echter zeer tevreden met onze eigen auto, een Mitsubishi Lancer (zie foto).

Tot de volgende keer!

Leon en Melinda

• 04 November 2013 - 19:37

Joeri:

Fijn dat jullie nu je eigen plekje hebben, geniet ervan!

Gr,
    Joeri

• 04 November 2013 - 20:01

Fred En Mirjam:

Het ziet er allemaal erg mooi uit. Ook zeer herkenbaar de tassen van Ikea. :)

• 04 November 2013 - 20:18

Jos:

Hi leon en melinda. Leuk verhaal! Leuk ingericht huisje hoor. Pas je wel eentje op voor die enge mannen met baarden?

• 04 November 2013 - 21:30

Félice:

Goed om te horen dat alles soepeltjes verloopt!

• 05 November 2013 - 10:56

Oma:

wat ziet dat er fantastisch uit.Heel veel plezier in jullie eigen huis.Weer genoten van het verslag

• 10 November 2013 - 18:37

Hans En Anneke Ijzerman:

wij wensen jullie heel veel plezier daar en geniet van het moment

anneke en Hans

• 15 November 2013 - 23:42

Ria Ouwerkerk:

Ha Leon en Melinda .

Wat een ervaring leuk om de verslagen te lezen en wat een mooie foto,s .
    wij wensen jullie een hele goede tijd toe .
    groetjes Rob en Ria .

• 24 November 2013 - 17:02

Miranda Koot-Vonk:

ziet er netjes uit hoor geniet ervan

• 24 November 2013 - 17:03

Natasha Wils-Regeer:

Ziet er goed uit Melin!

• 24 November 2013 - 17:03

Thea Lepelaar:

Wat leuk jullie stekkie. Jullie hebben het daar lekker naar jullie zin. Blijf zo lekker genieten en ons op de hoogte houden met de verhalen.

• 24 November 2013 - 17:04

Petra Snik-Wolters:

Mooi appartement hoor, nu echt lekker genieten samen in jullie eigen stekkie!