Terug naar Nederland - Reisverslag uit Doha, Qatar van Leon en Melinda - WaarBenJij.nu Terug naar Nederland - Reisverslag uit Doha, Qatar van Leon en Melinda - WaarBenJij.nu

Terug naar Nederland

Blijf op de hoogte en volg Leon en Melinda

12 April 2015 | Qatar, Doha

Na ruim anderhalf jaar keren we weer voor vast terug naar Nederland. Melinda is inmiddels al drie weekjes in Nederland en Leon volgt aankomende donderdag. We zijn klaar om Qatar definitief achter ons te laten; de auto is verkocht en de huur van het appartement is opgezegd. Leon heeft bij terugkomst in Nederland eerst twee weekjes vakantie alvorens hij op 1 mei met zijn nieuwe functie als senior projectleider begint bij Fugro in Leidschendam.

De laatste weekenden in Qatar hebben we echter ook niet stil gezeten. Zo zijn we nog met een groep collega’s een nacht wezen slapen in de woestijn. We begonnen de dag met een leuk autoritje door de woestijn naar ons tentenkamp toe. In het kamp hebben we ons verder prima vermaakt met zwemmen, volleyballen, chillen en bier drinken. Het was een zeer geslaagd weekend.
Het laatste weekend samen hebben we nog een rondje Doha gemaakt en hebben (voorlopig) voor de laatste keer onze favoriete bezienswaardigheden bezocht. We hebben in de afgelopen anderhalf jaar veel veranderingen van de stad meegemaakt. Een nieuw vliegveld, nieuwe gebouwen, wegen, parken en shopping malls zijn geopend en nieuwe projecten zijn opgestart. De stad is voorlopig nog niet af (lees een grote bouwput) en we gaan dan ook zeker over een paar jaar terug om te kijken hoe Doha er dan uitziet.

Om de overgang van het warme en zonnige Qatar naar het koude en regenachtige Nederland voor Melinda wat te verkleinen, heeft de Emir nog even geregeld dat het hier de laatste dagen voor haar vertrek ook veel heeft geregend. Dat is toch sympathiek van die beste man.

We kunnen zeer zeker terugkijken op een mooi avontuur waarbij we veel levenservaring hebben opgedaan. Naast het harde werken aan grote en uitdagende projecten (zoals onder andere twee grote metroprojecten, het Wakrah en Lusail Stadium) was er gelukkig ook genoeg tijd voor ontspanning. Zo hebben we vele weekenden, genietend van de zon, doorgebracht aan het zwembad en het strand. Verder hebben we ook een aantal schitterende reizen in het Midden-Oosten gemaakt naar Jordanië, Oman, Dubai en Abu Dhabi. En tenslotte hebben we veel nieuwe vrienden gemaakt van allerlei verschillende nationaliteiten (Nederlanders, Kroaten, Engelsen, Amerikanen, Pakistaniers etc).

We hopen dat iedereen ons avontuur een beetje heeft kunnen volgen door middel van deze weblog met de 15 verhalen en vele tientallen foto’s. We willen iedereen in ieder geval hartelijk bedanken voor de vele berichtjes en reacties die we hebben gekregen. Daarnaast hebben we veel bezoek uit Nederland mogen ontvangen wat we nooit zullen vergeten.

Hierbij dan voor de laatste keer: “Groetjes uit de woestijn”. We zien elkaar snel weer in Nederland.

Leon en Melinda

• 12 April 2015 - 19:26

Astrid Tuinenbreijer-Rutten:

Nog even Leon en dan kan je je meiden omhelzen...tot september!! Wij hebben ook veel plezier met elkaar gehad...

• 12 April 2015 - 19:26

Laurens En Mariska Stijger:

Mooi en leuk laatste verslag!

• 14 April 2015 - 15:04

Oma:

Ha Leon, weer een leuk laatste verslag en bedankt voor al die vorige Nog een paar dagendan ben je weer thuis en dat is ook fijn .Ik wens je goede reis terug en wij zien elkaar gauw !