Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Doha, Qatar van Leon en Melinda - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Doha, Qatar van Leon en Melinda - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Leon en Melinda

09 Maart 2015 | Qatar, Doha

Ons avontuur ‘wonen en werken in het buitenland’ loopt op zijn einde, Melinda zal over twee weken weer terugvliegen naar Nederland en Leon volgt half april. We zullen dan weer in ons appartement in Leiden gaan wonen. We zullen het appartement een klein beetje opknappen zodat we er ook de komende jaren nog met veel plezier kunnen wonen. En natuurlijk moet ook de babykamer worden ingericht. Leon heeft het goed bekeken want wanneer hij terugkeert, is het meeste werk al verricht.
Het avontuur is echt voorbij gevlogen, we weten het nog als de dag van gisteren dat we uit Nederland vertrokken (oktober 2013). Dit komt mede door de vele bezoeken die we hebben mogen ontvangen.

Afgelopen februari stond het laatste bezoek op de stoep, Melinda haar oma kwam samen met Felice naar Doha voor een weekje vakantie. Voor oma was het de eerste vliegreis ooit. Ze zag erg op tegen het vliegen (ze heeft er zelfs enge dromen over gehad) maar uiteindelijk is het 100% meegevallen. We hebben natuurlijk alle bezienswaardigheden van Doha bezocht en hebben heel veel en lekker gegeten. Zo zijn we een avond wezen eten in de Torch of Doha op ruim 250 meter hoogte met een prachtig uitzicht over de stad. We kunnen nu wel stellen dat oma van haar hoogtevrees af is. Verder werd er natuurlijk ook van het zonnetje genoten en werd het zwembad een aantal keer bezocht. We hebben erg genoten van dit bezoek en kijken er met veel plezier op terug.

Het weekend nadat oma en Felice weer waren vertrokken, gingen we met een bevriend Nederlands stel die we hier hebben ontmoet, een nachtje slapen in de woestijn. Deze woestijntocht was één van de laatste ritten met onze auto waaraan we veel plezier hebben beleefd. Aan het begin van de woestijn hebben we de banden leeg laten lopen zodat we meer grip hadden in het losse zand. Op de heenweg hebben we lekker gereden door de zandduinen richting de Inland Sea. Na twee uur rijden hadden we een mooi plekje gevonden en konden we ons kamp gaan opzetten. Hier bleek dat de tweepersoonstent die we voor acht euro hadden gekocht op Filipijnse maten te zijn ontworpen. Met een breedte van 1,20m werd het een lekker knus nachtje. Het mocht de pret niet drukken en we hebben die avond lekker gebarbecued en een kampvuur gebouwd.
De volgende ochtend rond zes uur werden we wakker en zagen dat het weer compleet was omgeslagen. Het waaide erg hard waardoor ook al het zand werd meegevoerd. We hebben snel al onze spullen in de auto gegooid en zijn weer richting Doha gereden. De rest van de week hebben we nog overal zand gevonden.

De vrijdag erop (27 februari) zijn we met hetzelfde stel en nog een ander Nederlands stel (onze buddies van de Nederlandse vereniging) wezen brunchen in een luxe vijfsterrenhotel. Het afgelopen jaar hebben we geregeld met elkaar afgesproken voor een gezellig etentje. We hebben ons buikje letterlijk rond gegeten.
De service in de restaurants is hier altijd uitstekend en betaalbaar. De goede service begint al bij aankomst, ze hebben hier namelijk overal valet parking. Je kunt dus voor de deur uitstappen en de auto wordt dan voor je geparkeerd. Na afloop lever je het bonnetje weer in en de auto wordt weer gehaald. Dit is iets wat we zeker gaan missen in Nederland.

Zoals je kunt lezen, hebben we ons in de laatste periode van ons verblijf in Qatar ook absoluut niet verveeld. Naast het harde werken aan mooie en grote projecten was er gelukkig ook nog genoeg tijd voor ontspanning. We zullen Qatar zeker gaan missen en gaan over een paar jaar zeker nog een keer op vakantie om de vooruitgang van de grote projecten te bekijken. Qatar zal altijd een bijzonder plekje in ons hart houden, zeker ook gezien het feit dat we hier het grootste gedeelte van de eerste zwangerschap hebben doorgebracht.

Groetjes uit de woestijn,

Leon en Melinda

• 09 Maart 2015 - 18:41

Astrid Tuinenbreijer-Rutten:

Wat een lief laatste stukje...wij zullen jullie ook missen maar in September komen we jullie wonder bewonderen...

• 09 Maart 2015 - 18:41

Didi Van Laren:

Leuk weer om te lezen.. nog even genieten de laatste weekjes

• 09 Maart 2015 - 18:53

Mariska Dijkstra:

Ik zal jullie gaan missen hier! Gelukkig gaan we morgen nog even samen van de zon genieten

• 09 Maart 2015 - 19:21

Laurens En Mariska Stijger:

Weer een leuk verslag!!! Veel plezier nog de laatste weekjes daar!!!

• 09 Maart 2015 - 19:22

Ans V Heijningen:

Zal blij zijn als jullie in nederland zijn
    Ik jullie nml in november niet gesproken
    Begrijp dat jullie het gaan missen
    Maarrrrr er komt veel moois voor terug
    Spreek jullie snel in ons kikkerlandje xxx

• 09 Maart 2015 - 19:22

Thea Lepelaar:

Geniet nog even lekker samen.

• 09 Maart 2015 - 20:46

Marjolein:

Bijna weer terug in het koude kikkerlandje. De zon zullen jullie vast gaan missen. Maar straks met zijn drietjes verder. Geniet van alle mooie dingen die nu en straks op jullie pad komen

• 15 Maart 2015 - 17:45

Oma:

Weer een leuk verhaal dat zullen we gaan missen, maar ook wel fijn als jullie weer terug komen.