Hoogseizoen in huize Bekken - Reisverslag uit Doha, Qatar van Leon en Melinda - WaarBenJij.nu Hoogseizoen in huize Bekken - Reisverslag uit Doha, Qatar van Leon en Melinda - WaarBenJij.nu

Hoogseizoen in huize Bekken

Blijf op de hoogte en volg Leon en Melinda

21 Maart 2014 | Qatar, Doha

We zitten middenin het hoogseizoen. Half februari kwam het aanstaande bruidspaar (Nick en Elise) een week langs om vakantie te vieren. Normaal gaan we met ons vieren naar de sneeuw toe, nu lagen we heerlijk in de zon. Vanaf het begin voelde het gelijk weer vertrouwd aan, het was net of we elkaar de week ervoor nog hebben gezien. Twee weken later (begin maart) stonden Amber en Robin op de stoep. Ook dit was een zeer gezellige en geslaagde week. Het was fijn om onze vrienden weer even gezien te hebben.

In de weekenden gingen we gezellig gezamenlijk op stap en hebben we veel dingen ondernomen. Beide stellen hadden daarnaast een auto gehuurd en konden dus lekker hun eigen gang gaan terwijl wij aan het werk waren. Zo zijn ze naar de souk Waqif, museum of Islamic Art, de Pearl, Katara, quad-biken in de woestijn, het strand en de shopping malls geweest. Natuurlijk mocht in de zon liggen aan het zwembad niet ontbreken. De temperatuur ligt nu zo rond de 25-30 graden en de zon schijnt volop. Hier waren de Nederlandse huidjes niet op berekend en ze zijn dus allemaal behoorlijk verbrand.
Met Nick en Elise hebben we verder nog letterlijk een high tea gedaan, namelijk op de 47ste etage van de Doha Torch. Hier was een ronddraaiend restaurant waardoor we een prachtig uitzicht over de hele stad hadden. Met Amber en Robin hebben we een road-trip door Qatar gedaan. Zo zijn we naar een fort in het noorden van Qatar, naar kalksteenformaties in Zekreet en naar de kamelenraces geweest. Zo hebben we ook weer leuke plekjes ontdekt waar we zelf nog niet waren geweest.

Tussen de visites door vermaken we ons ook nog prima. Zo gaan we in de weekenden vaak nog leuke dingen ondernemen met collega’s, zoals chillen op het strand en in de avond lekkere Kroatische schnaps drinken. Ook wordt er door Leon met zijn collega’s elke dinsdag nog gevoetbald en is Melinda met de meiden een lang weekend naar Dubai geweest. Verder zijn we nog naar het wielrennen geweest, de Ronde van Qatar, en hebben het peloton een aantal keer voorbij zien razen. Tussen alle activiteiten liggen we ook nog aan het zwembad in de Qatarse zon. We hebben dus weinig tijd om ons te vervelen.

Op werk hebben we het verder heel erg druk. Zo is Leon bezig met het afronden van het Al Wakrah stadion project en volop bezig met het grondonderzoek voor de metrolijnen. Ook hebben we nog een ander mooi megaproject binnengehaald, waar we binnenkort aan mogen werken, namelijk de Doha Bay Crossing. Dit is een stelsel van tunnels en bruggen welke in de bay van Doha worden aangelegd (zie http://www.youtube.com/watch?v=FMDL3hM4osE). Verder gaan we binnenkort ook het grondonderzoek voor het tweede WK stadion uitvoeren. Nog genoeg leuke en uitdagende projecten om aan te werken. Melinda heeft inmiddels een jaarcontract bij de Fugro gekregen en gaat vier dagen per week werken (is wel alsnog 40 uur per week).

Over ruim twee maanden komen we alweer naar Nederland toe om lekker vakantie te vieren en iedereen weer in levende lijve te zien. Natuurlijk hebben we ook de twee bruiloften waar we erg veel zin in hebben. Maar voordat het zover is, komen eerst nog Leon zijn ouders (begin april) en Felice met een vriendin (eind april) langs. We kijken er erg naar uit om ze te laten zien hoe we hier wonen. Leon zijn ouders hadden als eerste geboekt, maar komen pas als vijfde aan.
Zelf gaan we tussendoor nog een lang weekend naar Dubai en Abu Dhabi toe. Dubai ligt op ongeveer een uur vliegen van Qatar. We gaan even kijken hoe de stad is veranderd in vergelijking met 5,5 jaar geleden toen Leon daar voor 3 maanden stage heeft gelopen.

Zoals je kunt lezen vermaken wij hier ons nog prima.

Groetjes uit een warm en zonnig Qatar!

Leon en Melinda

• 21 Maart 2014 - 21:31

Angelique Regeer:

Weer een heel leuk verslag zijn helemaal op de hoogte .Echt fijn dat jullie het zo super naar jullie zin hebben! En jullie bezoekers ook .Het is ook geweldig leuk daar kan niet wachten tot december! !,,

• 21 Maart 2014 - 23:36

Félice:

Druk druk druk! Lekker genieten.
    arabieren be prepared! X

• 22 Maart 2014 - 00:46

Fred En Mirjam:

We hebben er zin in. Nog 1 week werken en dan komen we.

• 22 Maart 2014 - 09:59

Jos:

Leuk om te lezen dat het goed gaat Bekkens! Zijn Leon zijn voetbaltalenten nog niet gescout?

• 22 Maart 2014 - 12:46

Carla Akse:

Lieve Leon en Melinda,

Dat klinkt allemaal fantastisch. Fijn te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben en er regelmatig bezoek komt. Mooi dat Melinda ook aan het werk is want alle dagen "bakken in de zon aan de rand van het zwembad gaat toch ook vervelen :-)". Nou geniet er maar van.

liefs Carla

• 23 Maart 2014 - 17:37

Oma:

wij hebben weer genoten van dit mooie verslag Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben Genieten jullie er maar lekker van Gr Opa en Oma

• 22 Mei 2014 - 04:30

Lieneke:

Heee!! Leuk om te lezen. Jullie vermaken je prima zo te lezen, en bijna alweer naar Nederland.