Het eerste verslag van 2014 - Reisverslag uit Doha, Qatar van Leon en Melinda - WaarBenJij.nu Het eerste verslag van 2014 - Reisverslag uit Doha, Qatar van Leon en Melinda - WaarBenJij.nu

Het eerste verslag van 2014

Blijf op de hoogte en volg Leon en Melinda

25 Januari 2014 | Qatar, Doha

We zijn 2014 begonnen met een gezellig feestje bij ons thuis. We hadden een aantal collega’s uitgenodigd om bij ons oud & nieuw te vieren. Wij zorgden voor de drank en de muziek (dvd’s van de Toppers) en onze Kroatische collega’s hadden typische streekgerechten meegenomen waar iedereen heerlijk van smulde. Aan het begin van de avond vonden ze de Toppers maar ordinair (drie mannen in glitterpakken), maar na een paar biertjes werd er luidkeels meegezongen.
Oud & nieuw wordt in Qatar verder niet groots gevierd. Toen het eenmaal twaalf uur was, werd er nog geen vuurpijl afgeschoten. Rondom twee uur ging iedereen naar huis toe en hebben we nog even geskypt met Sementa. Zo hebben we toch nog kunnen genieten van het vuurwerk vanuit ons huis in Nederland.

De eerste dag van 2014 zijn naar het ATP tennistoernooi in Doha geweest. Hier hebben we sterren zoals Nadal (die later het toernooi heeft gewonnen), Murray, en Ferrer live in actie gezien. Het was leuk om een keer mee te maken. Zelf hebben we ook nog steeds tennisles en daarnaast oefenen we ook nog regelmatig bij ons op het compound.

Op 2 januari zijn we naar de wedstrijd Paris st. Germain tegen Real Madrid geweest. Deze wedstrijd vond plaats in het Khalifa stadion, wat ook gelijk het eerste WK stadion is. Alle grote sterren van beide teams waren aanwezig en hebben speelminuten gemaakt. Zo zagen we Ronaldo, Zlatan, Pepe, Ramos en van der Wiel in actie. Het was een leuke wedstrijd met veel kansen aan beide kanten. Uiteindelijk heeft Real Madrid met 1-0 gewonnen. Het regent verder vrij weinig in Qatar, echter het moest precies zo zijn dat we in het stadion (zonder overkapping) zaten en het bijna de gehele wedstrijd heeft geregend.

Nadat we thuis droog kleren hadden aangetrokken, konden we richting het vliegveld om Melinda haar ouders op te halen. Zij kwamen hier voor 10 dagen vakantie. Ze hebben een goede indruk van Qatar gekregen door het bezoeken van de Villaggio Mall, de souk Waqif, de skyline en de kamelenracen. Ook hebben ze gezien waar en hoe we hier wonen.
De laatste dag van hun vakantie hebben we een tocht door de woestijn gemaakt. We werden opgehaald door een Arabier met een mooie 4x4 terreinwagen (Nissan Patrol). We begonnen de tocht in de woestijn met een rit op de rug van een kameel. Voordat we verder met de auto de woestijn ingingen, moesten we de banden leeg laten lopen zodat we meer grip hadden in het losse zand. We moesten ongeveer een uur rijden richting de Inland Sea en trotseerden daarbij de hoogste duintoppen. De Inland Sea is een binnenlandse zee in het zuidoosten van Qatar die bijna geheel van de zee is afgesneden en waarbij de zandduinen in de zee terecht komen. De inland Sea is ook gelijk de grens tussen Qatar en Saudi-Arabië.
Helaas kwam aan deze leuke week weer een einde en vertrokken ze weer richting Nederland. Ze hebben het gelukkig wel heel erg naar hun zin gehad en komen in december weer terug. Onze volgende visite (Nick en Elise) komen over drie weken.

De eerste vier maanden zijn voorbij gevlogen. In de weekenden vermaken we ons nog prima en hebben nog steeds een beetje vakantiegevoel ondanks het harde werken. Het is echter nog wel te koud om aan het zwembad te liggen. Het is ’s ochtends een graad of 12 graden en overdag loopt de temperatuur op tot ongeveer 23 graden met een frisse wind. We doen in de weekenden vaak leuke dingen met collega’s, zo gaan we voetballen, een biertje drinken, uit eten, naar het museum of naar de shopping mall.

We willen verder iedereen bedanken voor de leuke berichtjes, kaartjes, zakken drop en andere lekkernijen.

Groetjes uit een fris Qatar,

Leon en Melinda

• 25 Januari 2014 - 15:02

Corry:

Hoi,lieverds, Dat het gezellig met je ouders en natuurlijk schoonouders was dat hoef ik niet te vragen .Fijn dat het zo goed gaat met jullie. Ik geniet en zit er eigenlijk altijd een beetje op te wachte. Kan dus niet wachten op de volgende. Kus Mamma Corry

• 25 Januari 2014 - 15:30

Félice:

Weer een leuk verhaal! Na drie maanden nog steeds een vakantiegevoel hebben lijkt me ideaal hihi. Succes nog met alles en tot in April.

• 25 Januari 2014 - 16:46

Joeri En Eefje:

Leuk om te horen dat jullie het nog steeds naar jullie zin hebben. Jammer dat de temperaturen wat tegenvallen. En ow ja, Van der Wiel is geen grote ster. ;) Heel veel plezier, we blijven jullie avonturen lezen. Groet, Eef & Joeri

• 25 Januari 2014 - 16:55

Corry:

Hoi, in de reactie moet er een N achter wachten.ik dacht laat het je even weten,anders denk je dat ik niet kan schrijven, haha

• 25 Januari 2014 - 16:56

Petra Snik:

Leuk om weer wat van en over jullie te lezen, de tijd vliegt idd dus ondanks jullie harde werken lekker blijven genieten! Xxx ;-)

• 26 Januari 2014 - 18:07

Oma:

Hoi Melin en Leon ,hier nog even een reactie op het verslag , het is elke keer weer genieten.Jullie krijgen zo wel een wereldwijde kennissenkring .Leuk om dat allemaal mee te maken en geniet er van Veel liefs Opa en Oma

• 02 Februari 2014 - 12:09

Lieneke:

Hee Melin en Leon,

Zo te lezen vermaken jullie je prima daar! Leuke verhalen. Mooi appartement hoor.
    Fijn Melin dat je een baan hebt nu, maar kan me voorstellen dat je het uitslapen af en toe wel mist!
    Jullie werken wel hard met zijn 2e, goed dat jullie lekker genieten in de weekenden!
    Liefs Lieneke