Een update uit de woestijn - Reisverslag uit Doha, Qatar van Leon en Melinda - WaarBenJij.nu Een update uit de woestijn - Reisverslag uit Doha, Qatar van Leon en Melinda - WaarBenJij.nu

Een update uit de woestijn

Blijf op de hoogte en volg Leon en Melinda

25 December 2013 | Qatar, Doha

De rust is weer teruggekeerd in huize Bekken. Onze eerste visite, Natasja, Sementha, Nicky en Gino zijn na anderhalve week vakantie weer naar huis gegaan. We hebben ze een goede indruk van Qatar kunnen geven. Ze hebben kunnen genieten van de shopping malls, souq Waqif, de skyline, de woestijn en natuurlijk het zwembad. Ze hebben het gelukkig erg naar hun zin gehad en hun ogen uitgekeken. Ook wij vonden het heel erg gezellig. Over anderhalve week staat de volgende visite alweer op de stoep, namelijk Melinda haar ouders. Deze winter komt er nog vier keer visite langs, we zijn deze winter dus volledig volgeboekt. Verder komen de eerste boekingen voor het winterseizoen 2014/1015 ook al binnen. Niemand interesse in een heerlijke Qatarse zomer?

Afgelopen woensdag (18 december) was het National Day in Qatar en was het hele land vrij om te feesten. Op deze dag viert Qatar zijn onafhankelijkheid. Overal hingen vlaggen met de nationale vlag en van de emir (de opper-sjeik). Ook wij waren vrij en zijn in de ochtend naar de parade op de Corniche geweest. Hier heeft de emir even al zijn militaire speeltjes afgestoft en geshowd aan het grote publiek. De tanks reden door de straat en de straaljagers vlogen over. Wij waren ook goed ingeburgerd en stonden met sjaaltjes en vlaggetjes te kijken. Gino had zelfs een traditioneel gewaad aan in de kleuren van de Qatarse vlag. Een blond ventje in een gewaad trok nogal wat bekijks en iedereen wilde met hem op de foto. Hij trok nog meer bekijks dan de emir. In de avond werd deze dag nog afgesloten met een spectaculaire vuurwerkshow.

De afgelopen maand hebben we verder ook niet stil gezeten. Zo hebben we Thanksgiving gevierd bij een Amerikaanse collega van Leon. Ze had een heerlijke kalkoen, zoete aardappels en andere lekkernijen klaargemaakt. De kalkoen was zo groot dat we er met ons twaalven van konden eten. Het was een zeer geslaagde avond.

We hebben verder ook tennislessen geboekt en inmiddels onze eerste drie trainingen met een privé-leraar al gehad. Onze leraar zei dat we talent hadden en kon niet geloven dat we nog nooit eerder hadden getennist. Naast de tennislessen, oefenen we ook nog op de tennisbaan bij ons compound. Op 1 januari kunnen we de echte professionals bekijken tijdens het ATP tennistoernooi in Qatar. We hebben hiervoor kaartjes gekocht en kunnen sterren zoals Rafael Nadal, David Ferrer en Andy Murray bekijken. Wellicht dat we nog wat van ze kunnen leren.

Leon heeft inmiddels zijn Qatar ID ontvangen na het doorlopen van de procedure. Dit maakt het leven wel een stukje makkelijker, zo kunnen we bijvoorbeeld een vaste internetverbinding aanvragen, een bankrekening openen en het belangrijkste een licentie aanvragen om legaal alcohol te kunnen kopen. Er is slecht één winkeltje in heel Qatar, ergens achteraf op de industriële zone, waar alcohol mag worden verkocht. Vanaf nu kunnen we dus maximaal 10% van ons salaris uitgeven aan alcohol.

Verder heeft Melinda sinds vorige week een baan. Ze heeft ook een contract aangeboden gekregen bij de Fugro en geaccepteerd. Het thuis zitten begon Melinda echt te vervelen. Echter na een week werken, verlangt ze toch wel weer naar een dagje thuis blijven en uitslapen. We werken minimaal 45 uur per week en staan elke dag om zes uur op. Gelukkig zijn het nu wel allemaal gebroken weken, zo zijn we vrij op eerste kerstdag en op nieuwjaarsdag.

Het weer in Qatar begint, volgens onze begrippen, een beetje fris te worden. De temperatuur overdag bedraagt ongeveer 23 graden en het kan ’s avonds afkoelen tot een graad of tien. Tevens staat er een flinke frisse wind. We moeten steeds vaker een jas dragen.

Zoals je hebt gelezen, vermaken wij ons hier nog prima. Verder hebben we ook nog genoeg leuke activiteiten in het vooruitzicht. Zo gaan we eerste kerstdag en oudejaarsavond vieren met een leuke groep collega’s. Op 2 januari gaan we vervolgens naar de vriendschappelijke wedstrijd Paris Saint-Germain tegen Real Madrid welke in Doha wordt gehouden. Hier kunnen we hopelijk alle sterren van dichtbij bekijken. En vanaf 3 januari verblijven Melinda haar ouders een week bij ons.

Wij willen verder iedereen een hele fijne kerst en een gelukkig 2014 toewensen.

Leon en Melinda

• 25 December 2013 - 12:37

Ans:

Zo melin ts nog al wat
    Van niks naar 45uur werken, en dan nog wel met die
    Warmte pffffff moet er niet aan denken
    Daarbij ook nog druk programma met bezoekers
    Druk druk druk druk
    Maar ook leuk toch
    Geweldig om van deze afstand met jullie mee te leven
    Kijk uit naar vlgd verslag xxx

• 25 December 2013 - 13:50

Marjolein:

Top Leon en melinda dat jullie deze ervaringen met ons delen. Maar nog veel fijner dat melinda nu ook werk heeft! Geniet van alles wat op jullie pad komt!

• 25 December 2013 - 23:33

Aad En Carla:

Hoi Leon en melinda ,sorry dat we niet eerder hebben gereageerd maar we hebben roerige maanden achter de rug.aad heeft ook nog in het ziekenhuis gelegen we dachten dat het weer aan zijn hart had,hij moest een nachtje blijven werd per ambulance naar het ziekenhuis gebracht,maar het zijn allemaal spanningen en stress,want hij heeft ook geen werk meer.zit nu thuis. Maar zo te zien hebben jullie het prima voor elkaar daar zo te lezen! En dat melinda nu ook werk heeft goed hoor! Wel lange dagen zeg.en wat een leuke foto's hebben jullie gemaakt zeg!wij zitten nu in Portugal voor 6dagen vreselijk slecht weer daar! Aad en ik komen volgende week weer terug en Linda en Sara blijven daar. Je krijgt ook de groeten van Linda Paulo en Sara. Doei!

• 27 December 2013 - 00:51

Saskia (LUMC):

Hoi melin,
    Leuk om te lezen dat het goed gaat met jullie! Al flink ingeburgerd zo te horen, knap hoor! Lekker dat je nu ook werk hebt, niks voor jou denk ik, dat thuis zitten! Maar wat is dat de Fugro? Ben benieuwd wat voor werk je doet.....
    Hier geen 23 graden maar een graadje of 7 en windkracht 9 morgen, moeten we de Afsluitdijk nog over naar huis! Andere koek dan de woestijn, haha!
    Nou, tot de volgende mail, gezellig om jullie verhalen te lezen!!
    Groetjes,
    Sas

• 27 December 2013 - 11:12

Jolise:

Lekker hoor! Blijven genieten en succes met werken. Fijne dagen. X

• 27 December 2013 - 11:13

Jos Gijsman:

Leuk verslag! Kan Melinda inmiddels al grondmechanica sommen maken? Veel plezier en succes nog. :-)

• 27 December 2013 - 11:14

Tessa Ales:

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Veel plezier! Fijne daagjes! Xx

• 27 December 2013 - 15:40

Oma:

wat een mooi verhaal is het weer Geweldig dat jullie het zo naar je zin hebben.